Oficjalne oświadczenie Endorphina w sprawie wycofania Maori slot

Pamiętacie, jak kilka miesięcy temu pisaliśmy o premierze wideoslota czeskiego studio Endorphina? Informację na ten temat znajdziecie w archiwum naszego newslettera. Wróćmy jednak do tematu głównego.

Studio Endorphina wydało oficjalne oświadczenie w sprawie usunięcia z portfolio gry Maori slot. Kilka tygodni temu producent gier wideoslotowych zdecydował się na wycofanie tego wideoslota ze swojej oferty, po tym jak slot został skrytykowany przez mieszkańców Nowej Zelandii.

Gra Maori slot miała swoją premierę pod koniec 2016 roku, w grudniu. Prace nad grą trwały ponad roku. Wideoslot jest jedyną w swoim rodzaju grą z pięknymi animacjami 3D tańca Haka, symbolami oraz tatuażami charakterystycznymi dla Maorysów. Maori slot był dostępny na stronie studio Endorphina oraz w partnerskich kasynach internetowych producenta. Gra zostało ciepło przyjęta na całym świecie i spotkała się z pozytywną odpowiedzią ze strony graczy.

Niezadowolenie lokalnych społeczności

Gra wideoslotowa Maori powstała po to, by oddać hołd kulturze i tradycjom Maorysów, którzy przez tysiąclecia żyli w całkowitej izolacji od reszty świata, dzięki czemu wszystkie rytuały i unikatowe obyczaje zostały nieskalane przez inne kraje. Po wielu miesiącach badań i szczegółowej pracy powstał wizualnie atrakcyjny wideoslot, który przyciągnął uwagę graczy.

Wideoslot nie został pozytywnie przyjęty przez wszystkich. Gra nie przypadła do gustu szczególnie Nowozelandczykom oraz władzom lokalnych plemion, według których wykorzystanie ich kultury i symboli w hazardowej grze online bez uprzedniego powiadomienia była po prostu niestosowna. Hāpai Te Hauora, agencja zdrowia Maorysów, domagała się nie tylko oficjalnych przeprosin od studio Endorphina, ale także wycofania wideoslota z oficjalnej oferty.

Oświadczenie Endorphina

„Naszą główną intencją przy tworzeniu gry Maori slot oraz wszystkich innych slotów, których tematyka opiewa kultury świata, jest poszerzenie wiedzy o innych krajach, lokalnych tradycjach, a także zwiększenie świadomości i zrozumienia między ludźmi. Nasze gry są projektowane po to, by zabawiać ludzi. Chcemy dać im możliwość podróży do innych światów i rzeczywistości bez konieczności wychodzenia z domu. Ponadto staramy się zaszczepić w graczach chęć odkrywania i poszukiwania nowych wrażeń oraz eksplorowania nieznanych miejsc. W końcu nie każdy ma sposobność odkrywania świata”.

„Podczas tworzenia gry o tematyce kulturowej nie mieliśmy na myśli wskazywania konkretnych osób związanych z danym kręgiem kulturowym. Chcemy przyciągnąć uwagę zagranicznych graczy i dać im możliwość poznania egzotycznych krajów i lokalnych tradycji, nawet tych, które już nie istnieją, takie jak w grze Urartu slot. Ten wideoslot został doceniony na całym świecie, a pozytywne opinie płynęły także z Armenii. Nie ma lepszej rekomendacji, jak zainteresowanie graczy”.